Elég frusztráló amikor az ember nagyon kíváncsi valamire, de nem találja meg a választ. Kulve Taroth nem rég jelent meg és csak rövid ideig van lehetőség a levadászásra, de időről időre vissza fog térni. Ebben a cikkben igyekeztem összegyűjteni mindent ami hasznos lehet arra az esetre ha El Dorado barlangjaiba látogatnál akár most, akár egy későbbi alkalommal.

Kulve Taroth felfedezése

Az ostrom elindításához először fel kell fedezned Kulve Taroth nyomait, de ne aggódj, nem kell órákig keresgélned! Indíts egy expedíciót az Ancient Forest-be az 1-es táborból és indulj el egyenesen a hármas zóna felé, valahol az egyes zóna közepén meg is fogod találni a Kulve Tartoth-ra utaló aranykupacot! Térj vissza Astera-ba és beszélj az Admiral-al (az orrod előtt lesz, ne szaladj fel a kilátóhoz), nézd végig a kis átvezetőt aztán szaladj fel a Celestial Pursuit-ba (Gathering Hub) és már indulhatsz is a kincsvadászatra!

Az Ostrom működése

Minden session-ben (szerveren) van egy Kulve Taroth. A hagyományokhoz hűen maximum négy ember mehet egy csapatban ellene. A feladat, hogy annyi pontot szerezz amennyit csak tudsz (lejjebb van egy táblázat). Pontokat többféleképpen szerezhetsz, például Kulve Taroth páncéljának és testrészeinek megrongálásával.

A session-nek van egy Pursuit szintje, minél magasabb ez a szint, Kulve Taroth annál gyengébb és tovább marad a helyszínen. Vagyis könnyebb elbánni vele! A Pursuit szinthez az öszess csapat hozzájárul a szerveren amíg el nem éri a maximális hatos szintet.

Minden játékosnak van egy Reward szintje, minél magasabb ez a szint annál jobb jutalmakat fogsz kapni az ostrom végeztével. A Reward maximum szintje 17, minden szint eléréséhez 100 pont szükséges. Pontokat a már fent említett módon szerezhetsz, de ha egy másik csapat szerez pontot és neked az a feladat még nincs teljesítve akkor az általuk szerzett pontok egy részét te is megkapod.

Amint valamelyik csapat letöri Kulve Taroth szarvait az ostrom véget ér. Az összes játékos aki részt vett az aktuális ostromban (tehát nem lehet leech-elni a Gathering Hall-ban ülve) átveheti a jutalmát. Amíg nem veszed át a jutalmad nem vehetsz részt újabb ostromban.

Ha elhagyod a session-t (vagy megszakad az internetkapcsolatod), ne ess pánikba! Számodra ilyenkor automatikusan véget ér az ostrom és átveheted a Reward szintednek megfelelő jutalmat legközelebb amikor a Gathering Hall-ban jársz.

Tömören: Törj le róla mindent amit csak bírsz hogy pontokat szerezz. Amint megvan a Reward szint 12, zúzd szét a szarvait és markold fel a jutalmad.

Pontok szerzése

Az alábbi táblázatban megtalálod, hogy milyen feladatok teljesítésével szerezhetsz pontokat. Az egyéni pontok azokat a pontokat jelzik amiket akkor kapsz ha a te csapatod (is) teljesíti az adott feladatot. A kapott pontok meg azokat amiket akkor kapsz ha egy másik csapat teljesítette az adott feladatot. Fontos, hogy az egyéni pontok felül írják a kapottakat. Tehát ha az egyik csapat eljut a negyedik zónáig akkor te is kapsz 15 pontot, de amint a te csapatod is eljut oda, rögtön megkapjátok a 60 pontot. A korábban kapott 15 pont elveszik.

Feladat Egyéni  Kapott  Maximális
Negyedik zóna elérése 60 15 60
Harmadik zóna elérése 40 40
Második zóna elérése 20 20
Kulve Taroth felszabadítása¹ 90 20 90
Szarvak letörése 500 400 500
Szarvak megrongálása 150 30 150
Szarv páncél letörése² 120 120
Farok megrongálása³ 120 25 120
Jobb mellső láb páncéljának letörése 90 20 90
Bal mellső láb páncéljának letörése 90 20 90
Jobb mellkas páncél letörése 60 60
Bal mellkas páncél letörése 60 60
Jobb faroktő páncél letörése 30 10 30
Jobb farokvég páncél letörése 30 10 30
Bal faroktő páncél letörése 30 10 30
Bal farokvég páncél letörése 30 10 30
Pursuit szint 6 elérése 90 90
Pursuit szint 4 elérése 40 40
Pursuit szint 2 elérése 20 20

¹ Kulve Taroth felszabadítása – Amikor elég sebzést kapott, Kulve Taroth ledobja magáról a páncél és felfedi a valódi alakját. Gyorsabbá és agresszívabbá válik, ilyenkor van lehetőség a szarvai letörésére (egyszerre törik le a két szarva), ezáltal az ostrom befejezésére.
² Szarv páncél letörése – A letörés után a szarv páncél loot-olható! Ha már teljesítetted a feladatot, a következő menetben akkor is érdemes letörni a szarv páncélt. Gem-et tartalmazhat!
³ Farok megrongálása – erre csak a “felszabadítás” után van lehetőség.

Kulve Taroth regenerálódik, minden alkalommal amikor csatába indulsz ellene újra teljes páncélban fog várni. Azokért a feladatokért amiket már teljesítettél nem fogsz újra pontot kapni. A Pursuit szint a megszerzett pontok és összegyűjtött nyomok függvényében a küldetés után fog emelkedni. Fontos, hogy a Pursuit pontok növekedéséhez a szerver összes tagja hozzájárul!

Nyom Pursuit Pont
Footprint 10
Scattered Gold Chip 10
Pursuit Szükséges pontok* Scoutfly Idő Sebezhetőség
1 325 Nincs Legkevesebb Legalacsonyabb
2 325 Van Nagyon kevés Nagyon alacsony
3 650 Van Kevés Alacsony
4 650 Van Hosszú Magas
5 650 Van Nagyon hosszú Nagyon magas
6  – Van Leghosszabb Legmagasabb

*A szükséges pontok azt jelölik, hogy hány pont kell a következő szinthez.

El Dorado felépítése

A területen számos csapda található, az egyes zóna egy kicsikét kusza lehet első látásra ezért készítettem egy ábrát, hogy könnyebben átlátható legyen.

Ez El Dorado egyes zónája (a képre kattintva megtekintheted nagyobb méretben), itt kezdődik az ostrom. Kulve Taroth a kékkel jelzett területen mozoghat. A sárga vonalak rövidítéseket jelölnek amiken keresztül közlekedni tud (csak Ő, te nem), az egyik ilyen átjáróból indul az ostrom elején. A piros vonalak lerombolható (SM Barrel Bomb) barikádokat jelölnek, minimálisan lehet velük terelni, de képes lerombolni őket. A lila pöttyök lerombolható sziklákat jelölnek, amikor alatta van, lőj bele a slinger-eddel és szép nagy kavicsok fognak ráesni (1500dmg). Elég nehéz kiszúrni ezeket a képződményeket ha nem tudod hol keresd őket, jellegzetes ezüstös kristályok vannak rajtuk. A betűk az alagutakat jelölik, két pár van, ha Kulve az egyik “B” alagúton megy be akkor a másik “B”-n fog kijönni. A számok pedig ágyúkat jelölnek, mindegyik ágyú mellett van 10 ágyúgolyó, minden találat 350 sebzést jelent.

A táborból egy csúszda vezet a kettes és hármas zóna átjárójához. A kettes zónában nincs semmi említésre méltó, ellenben a hármas zónában van két minivulkán és három nagy lelógó szikla amit a dögre lehet ejteni (szintén 1500dmg/db). Ehhez a zónához nem készítettem ábrát, mert elég könnyen kiszúrható minden. A terület bejáratától jobb kéz felé van egy minivulkán és az egyik lelógó szikla. Bal kéz felé pedig a másik minivulkán és két lelógó szikla. A minivulkánok, hasonlóan az Elders Recess-ben találhatóhoz, néha kitörnek…. ilyenkor ajánlott fölé csalni Kulve Taroth-ot mert pár másodpercenként 350 sebzést kap tőle.

A zsákmány

Az alábbi tárgyakat szerezheted meg az Ostrom alatt/után:

  • Kulve Taroth Golden Shell
  • Kulve Taroth Golden Nugget
  • Kulve Taroth Golden Scale
  • Kulve Taroth Golden Spiralhorn (Szarv letörése)
  • Kulve Taroth Golden Tailshell (Farok megrongálása)
  • Kulve Taroth Golden Glimstone (Gem)
  • Golden Chunk (Eladható tárgy – 1500z, bányászható)
  • Golden Fragment (Eladható tárgy – 750z)
  • Bushi Ticket (Az ostrom végén kapod)
  • Relikviák:
    • Melded Weapon
    • Dissolved Weapon
    • Sublimated Weapon

Kulve Taroth néha elejt egy-egy kupacot ami mellett a már megszokott csillogó tárgyak jelennek meg, ezeket felszedegetve is szerezhettek loot-ot. El Dorado élőlényinek is fáj ezekre a foga, sokszor fogod tapasztalni, hogy apró rákok igyekeznek meglógni a csillogó kis kövekkel. Illetve a terület aranyos (kac-kac) Gajalaka-i is előszeretettel orozzák el előled a zsákmányt (amellett, hogy ott nehezítik meg a dolgod ahol csak tudják), de őket könnyűszerrel hatástalaníthatod egy jól irányzott crystal burst-el.

Az első sikeres ostrom után kapsz egy új guild card hátteret.

Tippek és Trükkök

  • A bevezető videó átugorható, mindenkinek le kel nyomnia OPTIONS / MENU-t.
  • A robbanószerek kétszeres sebzéssel bírnak Kulve Taroth ellen.
  • Kulve Taroth megmérgezhető, paralizálható és elaltatható.
  • Kulve Taroth sokkal sebezhetőbb amikor a páncélja izzik.
  • Bármikor megnézheted, hogy hol tart az ostrom (Info -> Special Assignments).
  • Azok a Gajalaka-k akik aranyat cipelnek Kulve Taroth alapanyagokat dobhatnak.
  • Kulve Taroth meglovagolható mindkét állapotában.
  • Fire Resist Mantle életmentő kiegészítő a Kulve Taroth elleni harcban.

A relikviák

Ezeket a tárgyakat Kulve Taroth szarvából (nem a szarv páncélból) és az ostrom végén kapott csomagból szerezheted meg. Minden relikvia egy-egy fegyvert jelent “véletlenszerű” tulajdonsággal (van egy fix lista, hogy mik jöhetnek ki). A relikviákból R6, R7 és R8 fegyverek lehetnek. Mind a 14 fegyver fajtából három darab R8-as fegyver létezik. A fegyverek külseje annyiban tér el az adott fegyver “hagyományos” verziójától, hogy a relikvia fegyverek kaptak egy arany bevonatot, szép csillogós. A tulajdonságaik általában nem egyeznek a “hagyományos” verzióval.

Felszerelés

Természetesen ha új szörny érkezik, akkor új páncélok is jönnek! Első ránézésre nem rossz darabok, de kimondottan jónak sem nevezném őket. Hiányzik belőlük a szett-bónusz… Az általuk adott skill-ek bármelyik build-ben megállják a helyüket és a slot kiosztás is igazán kellemes. Mivel ez a két páncél mondhatni limitált darab, minden gyűjtőnek kötelező beszereznie őket.

Kulve Taroth α

Szükséges alapanyagok

  • 100,000z
  • Kulve Taroth Golden Scale x 60
  • Kulve Taroth Golden Shell x21
  • Kulve Taroth Golden Spiralhorn x12
  • Nergigante Gem x1
  • Xeno’jiiva Gem x1
  • Kulve Taroth Golden Nugget x36
  • Kulve Taroth Golden Tailshell x14
  • Kulve Taroth Golden Glimstone x2
  • Vaal Hazak Gem x1

Általános

  • Ritkaság: R8
  • Védelem: 360
  • Szett-bónusz: Nincs
  • Dekoráció helyek: 5x(1)

Ellenállás

  • Fire: 20
  • Water: -10
  • Thunder: 15
  • Ice: -20
  • Dragon: -10

Skill-ek

  • Free Elem/Ammo Up lvl3
  • Agitator lvl2
  • Stun Resistance lvl2
  • Critical Boost lvl2
  • Power Prolonger lvl2
  • Handicraft lvl2
  • Wide-Range lvl2
  • Peak Performance lvl2

Kulve Taroth β

Szükséges alapanyagok

  • 100,000z
  • Kulve Taroth Golden Scale x 60
  • Kulve Taroth Golden Shell x21
  • Kulve Taroth Golden Spiralhorn x12
  • Nergigante Gem x1
  • Xeno’jiiva Gem x1
  • Kulve Taroth Golden Nugget x36
  • Kulve Taroth Golden Tailshell x14
  • Kulve Taroth Golden Glimstone x2
  • Vaal Hazak Gem x1

Általános

  • Ritkaság: R8
  • Védelem: 360
  • Szett-bónusz: Nincs
  • Dekoráció helyek: 5x(1) 2x(2) 3x(3)

Ellenállás

  • Fire: 20
  • Water: -10
  • Thunder: 15
  • Ice: -20
  • Dragon: -10

Skill-ek:

  • Free Elem/Ammo Up lvl3
  • Agitator lvl1
  • Stun Resistance lvl2
  • Critical Boost lvl1
  • Power Prolonger lvl1
  • Handicraft lvl1
  • Wide-Range lvl2
  • Peak Performance lvl1

Layered Set

Elérkeztünk a Layered Armor-okhoz, ezeket a már felvett felszerelésre veszed rá, nincsenek tulajdonságaik, csak a kinézeteden változtatnak. A gyűjtői és a digital deluxe verzióhoz érkezett már egy ilyen szett, de a sima verzióval rendelkező játékosoknak ez a kettő lesz az első. A régi játékosoknak sok többé-kevésbé kellemes emléket fog feleleveníteni az alábbi két Layered Armor…

Amint első alkalommal teljesíted az ostromot, új Delivery-k nyílnak meg az Astera főterén álló hármasnál (azoknál akiknél az Investigation-öket lehet állítgatni). Az ostrom által szerzett Bushi Ticket-ek felhasználásával készíthetitek el ezt a két kozmetikai szettet.

Bushi “Sabi” Layered Set

  • Wisdom of Sabi – Bushi Kabuto “Sabi”
    • 600 Research Search
    • 3 Bushi Ticket
    • 3 Uragaan Scale+
  • Spirit of Sabi – Bushi Muneate “Sabi”
    • 600 Research Search
    • 3 Bushi Ticket
    • 3 Legiana Scale+
  • Strength of Sabi – Bushi Kote “Sabi”
    • 600 Research Search
    • 3 Bushi Ticket
    • 3 Rathalos Scale+
  • Foundation of Sabi – Bushi Koshiate “Sabi”
    • 600 Research Search
    • 3 Bushi Ticket
    • 3 Black Diablos Carapace
  • Flight of Sabi – Bushi Suneate “Sabi”
    • 600 Research Search
    • 3 Bushi Ticket
    • 3 Odogaron Scale+

Bushi “Homare” Layered Set

  • Wisdom of “Homare” – Bushi Kabuto “Homare”
    • 800 Research Points
    • 4 Bushi Ticket
    • 3 Immortal Dragonscale
  • Spirit of “Homare” – Bushi Muneate “Homare”
    • 800 Research Points
    • 4 Bushi Ticket
    • 3 Daora Dragon Scale+
  • Strength of “Homare” – Bushi Kote “Homare”
    • 800 Research Points
    • 4 Bushi Ticket
    • 3 Kirin Hide+
  • Foundation of “Homare” – Bushi Koshiate “Homare”
    • 800 Research Points
    • 4 Bushi Ticket
    • 3 Fire Dragon Scale+
  • Flight of “Homare” – Bushi Suneate “Homare”
    • 800 Research Points
    • 4 Bushi Ticket
    • 3 Deceased Scale

 

El Dorado élővilága

El Dorado barlangjaiban összesen hat élőlényt gyűjthetünk be!

Copper Calappa – Egy kicsi aranyszínű rák, lila pöttyel a hátán. Nagyjából bárhol megtalálható El Dorado-ban. Amikor az egyes zónában Kulve Taroth átkúszik az alagutakon, ezek a kis rákok kirohannak a járatból.

Gold Calappa – Egy jóval nagyobb méretű rák, lila pötty helyett pirossal a hátán. Jellemzően az egyes zónában található Kulve Taroth alagutak környékén tanyázik egy-egy példány.

Gold Scalebat – A mezei Scalebat arany változata. Hasonlóan a Copper Calappa-hoz, ezek a kis csillogó szárnyasok majdnem mindenhol ott vannak, de ha biztosra szeretnél menni; a táborból induló csúszda tele van velük!

Gold Helmcrab – Egy a rozsdától leginkább rózsaszínes árnyalatokban pompázó Helmcrab, néhány arany folttal a testén.  Szintén elég gyakori élőlény. Az egyes zóna felsőbb területein találhatsz belőle bőven (pl. az egyes ágyú mögött).

Shiny Gold Helmcrab – Ez a Helmcrab leginkább aranyszínű testtel rendelkezik, néhány rózsaszín folttal. Kicsit nagyobb termetű mint a Gold Helmcrab. Szintén az egyes zónában található meg, jellemzően napsütötte helyeken.

Tsuchinoko – A japán folklór tömzsi, dagadt kígyója. Előszeretettel bújik el az ágyúgolyók közé (a 4-es ágyúnál jellemzőbb) és a bányászpontok alá (amikor elkezdesz bányászni akkor előbújik és megpróbál elszökni).